Garantie & Klachtenregeling

Garantietermijnen voor Consumenten

  • Accu’s voor laptop/telefoon/tablet 6 maanden
  • Reparatie/ Reparatieonderdelen 6 maanden 
  • Tweedehands laptops 6 maanden (Uitgezonderd Accu)
  • Nieuwe computersystemen 2 jaar 
  • Laptops 2 jaar
  • Harde schijven 2 jaar 
  • Printers 2 jaar
  • Overige diverse hardware 2 jaar

Garantietermijnen voor Bedrijven

  • Accu’s voor laptop/telefoon/tablet 6 maanden
  • Reparatie/ Reparatieonderdelen 6 maanden
  • Tweedehands laptops 6 maanden (Uitgezonderd Accu)
  • Computersystemen 2 jaar
  • Laptops 1 jaar
  • Harde schijven 2 jaar
  • Printers 1 jaar
  • Overige diverse hardware 2 jaar

Dode Pixels (monitoren)

Een laptop of monitor kan dode pixels bevatten en dit “euvel” valt niet altijd onder de fabrieksgarantie. Vrijwel alle led/lcd schermen die door de grote fabrikanten voor consumenten worden gemaakt vallen in klasse 2. Een monitor in deze klasse mag niet meer dan 2 dode pixels of 5 dode subpixels bevatten per miljoen aantal pixels. Zo bevat een full HD monitor bijvoorbeeld ruim 2 miljoen pixels en dient er in dit geval sprake te zijn voor 4 dode pixels of 10 dode subpixels. We hanteren ten alle tijden bovenstaande garantieregeling. Wij zullen onze uiterste best doen om toch garantie te claimen bij de leverancier, maar kunnen zelf niets voor u betekenen als de fabrikant een garantieaanvraag weigert.

Garantieafhandeling

Voor garantieafhandeling kunt u zich melden via telefoon of per mail. Uw factuur is leidend in de garantieafhandeling. Zonder deze factuur kunnen wij geen garantie claimen en vervalt iedere vorm van garantie. Gaat een product binnen 7 dagen stuk binnen garantietermijn, dan zullen wij deze (indien mogelijk) direct voor u omruilen. Na de termijn van 7 dagen is het afhankelijk van het product of wij deze voor u opsturen ter reparatie of direct voor u omruilen.

Klachtenregeling

Omdat wij onze klanten een optimale service willen verlenen, vinden wij het belangrijk van u te horen als u klachten heeft over onze dienstverlening. Doe dit mede om eventuele schade te beperken zo snel mogelijk. Volgens de wet is een klacht op tijd kenbaar gemaakt als dit binnen twee maanden na ontdekking gebeurt. Dit geldt ook in het geval dat het gekochte product niet de eigenschappen heeft die u op grond van de koopovereenkomst mocht verwachten. Het is in uw belang om uw klachten schriftelijk kenbaar te maken. Als u een klacht bij ons indient, zal die uiterlijk binnen 14 dagen worden beantwoord. Hebben wij daarvoor meer tijd nodig, dan laten wij u binnen 14 dagen weten wanneer u antwoord kunt verwachten.

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.